6.1. Niniejszy punkt
6. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla
wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w szczególności
reklamacji dotyczących Produktów, Umów Sprzedaży, Usług Elektronicznych
oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy lub
Sklepu Internetowego.
6.2. Reklamacja może zostać złożona na przykład:
6.2.1. Pisemnie na adres: ul. Henryka Pobożnego 4b, 67-410 Sława;
6.2.2. W formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@gama-sklep.pl , lub za pomocą formularza reklamacyjnego dostępnego w menu konta klienta
6.3. Przesłanie lub zwrot Produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres: ul. Henryka Pobożnego 4b, 67-410 Sława;
6.4. Zaleca się
podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia
nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; (2) żądania sposobu
doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny
albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz (3) danych
kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy
rozpatrzenie reklamacji; (4) dostarczenie wyraźnych zdjęć
przedstawiających uszkodzenie produktu wysłanych na adres poczty
elektronicznej Sprzedawcy. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę
jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z
pominięciem zalecanego opisu reklamacji oraz nie są gwarancją
pozytywnego rozpatrzenia wniosku reklamacyjnego.
6.5. W razie zmiany
podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie
rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym
Sprzedawcy.
6.6. Do reklamacji
mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia,
dokumenty lub Produkt) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca
może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie
dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli
ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
6.7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
6.8. Podstawa i zakres
odpowiedzialności ustawowej Sprzedawcy są określone powszechnie
obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym,
Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej przez
prawo odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność Produktu z Umową
Sprzedaży:
6.8.1. W przypadku
reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej – zakupionego przez Klienta na
podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia
2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym
do dnia 31. grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu
Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt
ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu
Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt
zakupiony zgodnie ze zdaniem poprzednim wobec Klienta niebędącego
konsumentem zostaje wyłączona.
6.8.2. W przypadku
reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z
elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy
wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na
podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia
2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu
obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a -
43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności
podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w
razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
6.8.3. W przypadku
reklamacji Produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej,
która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez
Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1.
stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie takiego
Produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu określają przepisy
Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1.
stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach
Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku
zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
6.9. Poza
odpowiedzialnością ustawową na Produkt może zostać udzielona gwarancja –
jest to odpowiedzialność umowna (dodatkowa) i można z niej skorzystać,
gdy dany Produkt jest objęty gwarancją. Gwarancja może być udzielona
przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta lub
dystrybutora). Szczegółowe warunki dotyczące odpowiedzialności na
podstawie gwarancji, w tym także dane podmiotu odpowiedzialnego za
realizację gwarancji oraz podmiotu uprawnionego do skorzystania z niej
są dostępne w opisie gwarancji, np. w karcie gwarancyjnej lub w innym
miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji. Sprzedawca wskazuje, że w
przypadku braku zgodności Produktu z umową Klientowi z mocy prawa
przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt Sprzedawcy oraz
że gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.
6.10. Zawarte w
punktach 6.8.2. i 6.8.3 Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta
stosuje się również do Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1. Metody
rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1) umożliwienie
zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2) zaproponowanie
rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3) rozstrzygnięcie
sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd
polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania
przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych procedur oraz
przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym
rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
7.2. Przy Prezesie
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy,
którego zadaniem jest między innymi udzielanie konsumentom informacji
dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem
konsument może się skontaktować: (1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer
22 55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za pomocą poczty elektronicznej –
przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub (3)
pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców
Warszawy 1 w Warszawie (00-030).
7.3. Konsument posiada
następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o
rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2)
wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego
inspektora Inspekcji; lub (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod
adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii
konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach
8:00-18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
7.4. Pod adresem http://ec.europa.eu/odr
dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów
pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma
ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę
internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i
przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu
dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy
sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie
samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1. Konsument, który
zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych
odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z
wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania
terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
8.1.1. pisemnie na adres: ul. Henryka Pobożnego 4b, 67-410 Sława;
8.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@gama-sklep.pl;
8.2. Zwrot Produktu -
rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) w
ramach odstąpienia od umowy może nastąpić na adres: ul. Henryka
Pobożnego 4b, 67-410 Sława.
8.3. Przykładowy wzór
formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy
o Prawach Konsumenta. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza,
jednak nie jest to obowiązkowe.
8.4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.4.1. dla umowy, w
wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do
przeniesienia jego własności – od objęcia Produktu w posiadanie przez
konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a
w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są
dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym
dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie
pierwszego z Produktów;
8.4.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
8.5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
8.6. Produkty - rzeczy ruchome, w tym rzeczy ruchome z elementami cyfrowymi:
8.6.1. Sprzedawca ma
obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych
od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy,
zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia Produktu - rzeczy ruchomej, w tym rzeczy ruchomej z
elementami cyfrowymi (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy
zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca
dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności,
jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny
sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W
przypadku Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z
elementami cyfrowymi) - jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam
odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności
otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub
dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od
tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. W przypadku odstąpienia od
umowy mebli zmontowanych na specjalne życzenie klienta, kwota montażu
oraz zaliczki nie podlega zwrotowi.
8.6.2. W przypadku
Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami
cyfrowymi) - konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy,
zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez
Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze
Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego
upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: ul. Henryka Pobożnego
4b, 67-410 Sława.
8.6.3. Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu - rzeczy
ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi) - będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8.7. Produkty – treści cyfrowe lub usługi cyfrowe:
8.7.1. W przypadku
odstąpienia od umowy o dostarczanie Produktu - treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej - Sprzedawca od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o
odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane
osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie
korzystania z Produktu – treści cyfrowych lub usługi cyfrowej –
dostarczonych przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści, które: (1) są
użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową,
które stanowiły przedmiot umowy; (2) dotyczą wyłącznie aktywności
konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej
dostarczonych przez Sprzedawcę; (3) zostały połączone przez
przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub
mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
(4) zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami,
którzy nadal mogą z nich korzystać. Z wyjątkiem przypadków, o których
mowa wyżej w pkt (1)–(3,) Sprzedawca na żądanie konsumenta udostępnia mu
treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone
przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi
cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę. W przypadku odstąpienia od
umowy Sprzedawca może uniemożliwić konsumentowi dalsze korzystanie z
treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności przez
uniemożliwienie konsumentowi dostępu do treści cyfrowych lub usługi
cyfrowej lub zablokowanie konta użytkownika, co nie ma wpływu na
uprawnienia konsumenta, o których mowa w zdaniu poprzednim. Konsument ma
prawo odzyskać treści cyfrowe od Sprzedawcy nieodpłatnie, bez przeszkód
ze strony Sprzedawcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym
formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
8.7.2. W przypadku
odstąpienia od umowy o dostarczanie Produktu – treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej, konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
8.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
8.8.1. W przypadku
Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami
cyfrowymi) - jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż
najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym,
Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych
przez niego dodatkowych kosztów.
8.8.2. W przypadku
Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami
cyfrowymi) - konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
8.8.3. W przypadku
Produktu - usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta –
rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument,
który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego
żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili
odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do
zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie
ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne,
podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego
świadczenia.
8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
8.9.1. (1) o
świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny,
jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia,
że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia
od umowy, i przyjął to do wiadomości; (2) w której cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia
jest Produkt - rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami
cyfrowymi) - nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji
konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
(nie jest to rzecz produkowana w formie standardowej w sposób masowy.
Dotyczy to w szczególności zamówień na meble kuchenne, tapicerowane,
stoły, krzesła oraz formatek meblowych i blatów na wymiar); (4) w której
przedmiotem świadczenia są Produkty - rzeczy ruchome (w tym rzeczy
ruchome z elementami cyfrowymi) -, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
ruchomymi, w tym rzeczami ruchomymi z elementami cyfrowymi; (5) w której
konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy
dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub
dostarcza Produkty - rzeczy ruchome (w tym rzeczy ruchome z elementami
cyfrowymi) -,inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub
konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w
odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów;
8.10. Dodatkowe prawo
zwrotu towarów do 100-dni od momentu otrzymania przesyłki. Poniżej
warunki korzystania z dodatkowego prawa zwrotu do 100-dni:
8.10.1. Poinformować
nas mailowo na adres: biuro@gama-sklep.pl o chęci zwrotu towaru,
wskazując numer zamówienia oraz dane wysyłkowe jakie były przez Państwa
podawane przy składaniu zamówienia.
8.10.2. Odesłać zakupiony towar na adres: ul. Henryka Pobożnego 4b, 67-410 Sława.
8.10.4. Towar nie może nosić śladów używania, a w przypadku mebli dodatkowo nie może być skręcany i rozkręcany.
8.10.5. Towar musi
zostać zwrócony w oryginalnym opakowaniu, zapakowany zgodnie z
fabrycznym zabezpieczeniem oraz nadający się do dalszej sprzedaży.
8.10.6. Prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w
odniesieniu do umów w której przedmiotem świadczenia jest Produkt
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub
służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (nie jest to
rzecz produkowana w formie standardowej w sposób masowy. Dotyczy to w
szczególności zamówień na meble kuchenne, tapicerowane, stoły, krzesła
oraz formatek meblowych i blatów na wymiar).
8.11. Zawarte w
niniejszym punkcie 8. Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta
stosuje się dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r. również do
Usługobiorcy lub Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1. Niniejszy punkt
9. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i
tym samym wiążą wyłącznie Klienta lub Usługobiorcę niebędącego
konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego
dnia niebędącego także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio
związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika,
że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności
gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9.2. Sprzedawcy
przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w
tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie
Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
9.3. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt lub braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży zostaje wyłączona.
9.4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
9.5. Sprzedawca ma
prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać
dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego
przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.6. Usługodawca może
wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem
natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie
Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9.7. Odpowiedzialność
Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu
na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego
roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości
zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie
więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie
kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich
roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do
Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy
Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca
ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za
typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi
odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca nie ponosi
także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
9.8. Wszelkie spory
powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają
poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy/Usługodawcy.